Een tikkeltje aan de late kant...




Omdat ik de laatste tijd wat futloos rondhuppelde
en veel liever maar  in de zetel hing
dan achter mijn naaimachine te zitten,
werd er voor mijn doen "redelijk" wat gebreid ten huize Onliemie.

Eigenlijk ben ik niet zo'n breimadam.
Ik kan dat niet goed.
Echt niet.
De keuze viel dus vanzelf op makkelijke en "rap-vooruitgaan-werkjes".
Werkjes met "heule dikke naalden"! ;-)

Een sjaal die ik al eerder toonde.
Nog maar eens een tweede keer.
Natuurlijk wel in een andere kleur en met andere wol.
Anders werd het helemaal belachelijk.



Twee sjaals!
't Is maar dat we een strenge winter verwachten!
Voorlopig liggen ze nog te liggen.
Helemaal geen sjalenweer hier.
Misschien moet ik maar naar Groningen verhuizen? ;-)



Voor oudste breide ik "enen Bernadette".
Hier in België slaan ze je d'r mee om je oren.
Eigenlijk wou ik niet meedoen aan die rage.
Maar oudste wist me dan toch te overtuigen.


Met dit als resultaat.


Poepsimpel!
Dat wel maar of deze nu ook schoon is?
Ik weet het nog zo niet...
Jongste en liefje van zoon waren meteen enthousiast.
Dat belooft.
Nog minstens 2 te gaan!

Intussen heb ik geleerd wat de "matrassteek" is.
Maar bij zo'n los breisel zag ik dat toch niet zitten.
Dus werd er op aanraden van haar
een gewone stiksteek gebruikt voor het in elkaar zetten.
Een stiksteek met een weliswaar zwaar Dachshundgehalte !
(proest!)
Het vest staat in elkaar maar onzichtbaar is de naad niet.
Volgende keer probeer ik toch flink die "matrasdinges"!



Voor de "tante Hilde pop" die ik aan mijn achternichtje gaf
maakte ik wat kleertjes.
Het poppending kon niet blijven rondlopen in haar blootje.
Daarvoor plofte ik dan toch even achter de naaimachine.

Als kerstcadeautje voor Annabel maakte ik uit haar boek
dit :



                                             



Slaapzakje, jurkje, rokje en zelfverzonnen gehaakt vestje.











En het paste precies.
Uiteraard!
Topboek!




Omdat ik nu toch weer "aan de naai" was gesukkeld,
wilde oudste wel een tas voor haar yogamat.
In toile cirée want het moest tegen de regen kunnen.

Ik bestelde bij Kitch Kitchen de toile,
keek hier en daar op Pinterest
en maakte naar eigen goeddunken
en een beetje in navolging van deze blogmadam
dit exemplaar.

Ik moet toegeven het was een beetje zweten met die Toile.
Stijf en heel moeilijk hanteerbaar.
Maar oefening baart kunst!
Tip : maak de ringetjes voor de schouderriem vast in de naad!
Zo'n yogamat is zwaarder dan je denkt!

Deze cadeautjes waren net op de valreep klaar.
Want omdat jongste en verse schoonzoon op huwelijksreis waren,
werd ons kerstfeest
een eerder "eentikkeltjelaat-nieuwsjaarsfeest".
Daarbij hoort toch nog wel wat kerstsfeer
dus hielden we de boom ook extra lang.
Maar morgen mag hij er eindelijk uit.
Het is goed geweest zo.
Kerst is nu echt over en uit!

Ondertussen wordt er nog verder geknutseld
aan projectjes die al weken geleden hadden moeten klaar zijn.
Tja, dat uitstelgedrag hé!


Om te besluiten nog een fotootje 
van de allerschattigste uit de familie.
Als je nog te klein bent voor lange wandelingen
moet er naar oplossingen gezocht worden!


Kleine verduidelijking!
"De schattigste" is die in de rugzak! ;-)

Fijne week alvast!









Reacties

  1. Hahaha de schattigste is die in de rugzak. Nou schattig is-ie zeker, maar het is toch ook wel erg lief van degene die hem draagt. Leuke dingen heb je gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie creaties weer. Oh die poppenkleertjes zijn ook zoooo leuk. En wat een geweldige oplossing voor de allerschattigste ;) wat een dotje.
    Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat Breien dan toch lukt ondanks de futloosheid. Zal voor jou waarschijnlijk ontspannend werken.
    Kende de Bernadette nog niet en ja naar Groningen verhuizen is een keitof idee. Als één schaapje over de dam is...volgen meer Misteria Lane inwoonsters misschien. ♥
    Je dochter zal veel complimenten krijgen voor haar waterafstotende yogatas. Zelfgemaakt zijn de leukste.
    En wat een heerlijk klein-hondje heb je!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schaterlach voor 'ik voel me wat futloos' en de ongelooflijke lading mooie maaksels. Dame, nu zeg ik je! Futloos amai ;). Het gevoel is in ieder geval niet fijn, dus hoop ik dat dingen daar -snel- op zijn plooi vallen voor jou.
    Die snoezigaard in de rugzak - dat koppeke! - maakte mijn dag in ieder geval goed, wàt een creatieve oplossing is me dat zeg :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Poeh!! Hoezo futloos, wie dan? Jij? Echt niet! Wat een stapel creativiteit joh. Als ik futloos op de bank hang hang ik ook echt! Jij breid alles wat los en vast zit en naait tussendoor ook nog achteloos vanalles! En mooi allemaal. Ik ga eens op zoek naar de Bernadette. En jaaaah! Kom gezellig allemaal naar Groningen, dat lijkt m,e zo gezellig! En de lieve schat in de rugzak, wat een dropje. Maar die meneer met rugzak heeft een geweldig vest aan! Heb jij die gemaakt? XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Was dat maar waar dat ik die geweldige pull had gemaakt...dan kon ik mezelf ook een breiwonder noemen!

      Verwijderen
  6. Een Bernadette??? Ik ken alleen onze Bernadette één van de tuinders hahaha
    Die Yogamattas is super gaaf!
    En noem jij maar dat je niet kunt breien pfffff prachtig!
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ocharme die sjaals, nog ongebruikt, maar ze geven kouder weer deze week, dus dat komt in orde ! Dit is het eerste jaar dat ik ruim op tijd voor de drie gruttekes musten, sjaals en handschoenen maakte en/of kocht, met als gevolg dat de winter foert zei...
    Die Bernadette ziet er toch goed uit ! Matrassteek bij dikke wol zie je toch ook zenne, toch bij mij ;-)
    Die poppenkleertjes zijn zoooooo schattig ! De yogamatzak is top, zo'n toile ciree is echt een pest om te stikken.
    De boom staat hier ook nog, maar niet lang meer ! De schattigaard zie ik liever in de rugzak dan los, hoe zou dat toch komen ??? :-)
    Tot binnenkort, dat ik u terug wat fut geef ! LOL !
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lekker maf creatief mens, je doet jezelf tekort!
    De 'jeugd' is kritisch over zelfgemaakt, dus het moet écht wel helemaal de 'bom' zijn, goed gedaan!
    Onze boom is ook pas net verdwenen; afgelopen zaterdag verhuisde hij naar de vliering.
    En allerschattigste... Smelt.... Die draait toch de hele wereld om zijn pootje... Wát een snoepie is dat!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jij futloos? Dat zie ik er niet aan af. Ik zwijmel bij die leuke poppenkleertjes en die tas voor die yogamat is super!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nou der is nog heel wat uitgerold bij jouw ,hoezo geen energie man wat heb je weer veel leuke dingen gemaakt.
    Schattig die hond

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Moh, zo'n mooie creaties, dat is pure verwennerij. Moet je toch wel veel fut voor hebben.
    Het hondje is een dotje, zoooooo schattig.
    Fijne week,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Kris,
    Wat heb je allemaal mooie dingen gemaakt zeg. Je sjaals zijn heerlijk, mooie steek overigens. Het vest lijkt me heel lekker warm en de tas voor de yogamat is super. Ook de poppenkleertjes zijn zo mooi en schattig.
    En dan die foto met hond in de tas. Wat lief, Sanne gaat een doggieride aanschaffen voor de puppie die ze houden, zodat ze met Juno toch grote wandelingen kunnen houden. Ook een heel slim idee vond ik...
    Heel fijne avond,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat is een doggieride? Een soort kinderwagen maar dan voor hondjes? Fotootje van Juno krijgen we toch ook wel eens te zien hé?

      Verwijderen
  13. wat leuk allemaal weer mooi vest ik vind hem echt heel erg mooi. lieve hond :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Pfff als jij nog zoveel presteert als je futloos bent ,hoe zal het dan gaan als je vol energie zit ? Dat Bernadette best moet ik maar eens googelen , daar wil ik het patroon wel van!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Pfff als jij nog zoveel presteert als je futloos bent ,hoe zal het dan gaan als je vol energie zit ? Dat Bernadette best moet ik maar eens googelen , daar wil ik het patroon wel van!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Futloos noemde gij dat? Wat moet dat zijn als je Duracell-batterijtjes hebt ingeslikt ;-)
    Allemaal leuke cadeautjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Naar Groningen trekken... Ik vroeg ook al aan Esther om me te verwittigen wanneer het er nog eens zo fel ijzelt. Dan trek ik een weekend naar het noorden. Echt. Ik snak naar kou, verstild bevroren landschap, een strakblauwe winterlucht.
    Mijn oog viel ook meteen op de vest van de drager der schattigste. Hoe mooi is dat!
    Je breit heel mooie dingen. Je sjaals, zo mooi! Noem jezelf ondertussen maar een ervaren breister.
    Heb je ondertussen een oplossing voor de toile cirée? Ik werkte er nog nooit mee, dus uit eigen ervaring kan ik je niets wijzer maken. Ik zocht wat op internet en kwam daar regelmatig tegen dat de naden gemakkelijk scheuren. Een oplossing, die ik vond ik echter niet. Jouw oplossing met de binnenvoering lijkt me wel het proberen waard.
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oplossing gevonden... dankzij de echtgenoot... en dankzij studie van kitsch kitschen tassen op internet... ik leg het je binnenkort wel uit! :-)

      Verwijderen
  18. Amai amai, die sjaals zien er bijzonder warm en zacht uit ! Die zal je goed kunnen gebruiken de komende dagen als de vriezeman weer in 't land is. Nog nooit van de Bernadette gehoord, maar ik vind het ontzettend lief dat je die voor je dochter gebreid hebt. Mooi is dat en blijkbaar weet je weer wat gedaan aangezien de anderen er ook zo enthousiast over zijn. Wat een schattige kleertjes voor het poppenmeisje. Die zal daar wel supercontent mee zijn. Leuke stofjes ook, en het gehaakte vestje is ook al zo tof ! Ook alweer heel knap en mooi vind ik de yogamatopberger ! Prima idee voor zo'n oprolmat.
    Woefiewoef in de rugzak is toch echt wel de max hoor ! En zo'n schoon oogskes ! Ik kan geloven dat iedereen daar zot van is. Fijne week !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat kan niet dat jij nog niet van een Bernadette hebt gehoord? De ganse populatie ladies loopt bij ons op school met zo'n vest... de originele zijn poepduur... over de 500 euro!!! Maar dan staat daar wel een labeltje van Bernadette in en geen Onliemielabeltje... ;-) Uiteraard!

      Verwijderen
  19. Wat een mooi stofje heb je gebruikt voor het opbergen van de yoga mat.
    Wat een prachtige kast, is dit Mechelsestijl? Zulke meubels hebben een ziel, vind ik
    gr bi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee Bieke, geen Mechelse stijl denk ik... gewoon een kast in grenen... echt niks speciaals hoor... een simpel model zonder tierelantijntjes. Maar wel oud... lang geleden in Tienen bij een antiquair gekocht.

      Verwijderen
  20. Zeg, sjoe, proesten in één adem met 'dachshund' da's niet heel proper/koosjer, he?
    Je bent wel superactief geweest. En dan maar klagen op Ans blog dat je niets kan. Je produceert het meest van ons allemaal!
    Op de laatste foto ben ik verliefd op de pull. De hond is weliswaar erg schattig, maat dat breimotiefs sterkt mijn ogen uit. Wie zit er in de pull?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Breimotief steekt mijn ogen uit.

      Ik zit op smartphone met erg kleine toetsen :)

      Verwijderen
    2. Breimotief steekt mijn ogen uit.

      Ik zit op smartphone met erg kleine toetsen :)

      Verwijderen
    3. Bibicheke het is niet de kwantiteit die telt maar de kwaliteit!!! De man in de pull is schone zoon nummer 1... baasje van schattige Wobbe en echtgenoot van oudste... Knappe pull komt uit Noorwegen...handgebreid! Schitterend hé ook qua kleur!

      Verwijderen
    4. Ik vond dat nou ook zie, wat een prachtige foto en vooral de trui en muts, wat een kleurrijke combinatie :-). Wel kei-schattig, een draagzak voor de hond :-)!
      En ja, zeg, je hebt toch best nog veel gemaakt. Niet te hard zijn voor jezelf, hé. 't Is voor iedereen winter. Aaron elke morgen als we naar crèche en school moeten vertrekken: "Maar het is nog donker, mama!"

      Verwijderen
  21. Wat een heerlijk warm vest en leuke cadeautjes heb je gemaakt! Maar dat schatje in de rugzak maakt me helemaal aan het lachen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Amai, als jij al zo productief bent als je je futloos voelt, wat moet dat dan niet zijn als je in form bent ;-)
    Ik kende dat ook niet een Bernadette, maar het ziet er wel super-comfortabel uit. Als de pull die ik nu brei af is, waag ik me er misschien ook wel eens aan.
    Die hond in de rugzak is zo schattig! Stiekem droom ik ook van een hond, maar CeT wil er absoluut niet van weten. Dus hou ik het maar bij mijn 2 poezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Volgens mij zijn ze toch wel lekker warm, die Bernadetjes.
    Je yogamat kan je nu wel echt in stijl meenemen, heel mooi gedaan.
    Gelukkig hadden ze een rugzak bij zodat het kleintje toch de volledige wandeling mee op stap kon. :-) Goed gevonden haha! (Hij liet het dan toch toe?!)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De Wobbe liet het toe... mits een voorzichtig protesterend piepen tijdens de hele wandeling.:-)

      Verwijderen

Een reactie posten

Fijn als je een reactie plaatst!
Ik lees ze met plezier!

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.