Uitstelgedrag...



Uitstelgedrag!
De laatste weken lijd ik daar heel erg aan...

Eerst was er het huwelijk van jongste.
Dankjewel trouwens aan iedereen voor de lieve felicitaties.
Kerst was, in ons hoofd, nog heel ver weg toen.

Daaraan zouden we na het huwelijksfeest beginnen.
Maar we moesten nog even afkicken
en een beetje bijslapen.
Want feesten tot half 6 kruipt niet in je kleren.
Op onze leeftijd tenminste niet.

Daarna was er de "klassenraden- en oudercontactweek" op school.
Kerst werd weer nog maar eens uitgesteld.
Ik dacht "ik heb nog wel even tijd".

En dan gebeurde dat wat we al een tijdje zagen aankomen.
Net bij het begin van de kerstvakantie
overleed mijn schoonvake.
Weliswaar namen we al 4 jaar elke dag een beetje meer afscheid.
Maar opeens was het echt definitief.
Toen was kerst wel helemaal ver weg.

Met weinig enthousiasme werd ons huis een beetje in kerstsfeer gedompeld.
Nog nooit eerder hebben we met zoveel moeite een kerstboom in huis gehaald.
In plaats van kerstkaartjes schrijven,
schreven wij rouwbrieven.
Zochten mooie teksten en kozen muziek voor de afscheidsviering.

Desondanks kwamen we met de hele familie samen bij mijn schoonzusje.
We maakten er toch een mooi kerstfeest van.
Stressy nog even want door al het uitstelgedrag moest ik nog aan cadeautjes geraken.



Intussen werd ik schandalig verwend met lieve kerstblogpost.


En ontbrak mij de tijd, energie en vooral de inspiratie om iets lief terug te sturen.
Ik begon aan van alles maar niks werd de moeite om op te sturen.
 Echt alles mislukte!
Ik maak het helemaal goed maar geef me even tijd!

Eerst moet ik nog verder frutselen aan de kerst nieuwjaarscadeautjes hier thuis.
Ook ons kerstfeest werd uitgesteld.
Wij vieren het hier pas zondag met ons gezin.
Ook wel omdat het jonge bruidspaar op huwelijksreis was.
Dus hebben we even op deze twee gewacht.
Zie ne keer hoe gelukkig ze zijn! :-)



Een hele superdikke dankjewel
aan alle blogmadammen
voor hun lieve wensen
en mooie cadeautjes.



Het bloglezen stond hier de laatste maand op een schandalig laag pitje.
Maar ik ben er weer.
Ik ga heel hard bijlezen en proberen om nog te reageren.
Want reacties daar doen we het toch ook wel een beetje om hé. :-)


Aan iedereen 
een heel mooi  en vredevol 2016.
Aan alle nieuwe volgers
een heel warm welkom!






Reacties

  1. Dikke kussen voor 2016 !
    Hier ook alles hopeloos achterop... ik moet nl. 'den bureau' leegmaken want we krijgen tijdelijk huurders.
    Gene stress lieverd, wat vandaag niet kan kan misschien morgen !
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Amaai... DEN bureau leeg maken! Een huzarenwerk! Als je hulp nodig hebt gillen hé!

      Verwijderen
  2. Nou dan heb je ook geen tijd voor bloggen hoor ,rustig aan heerlijk dat je er weer bent en alle goeds voor 2016
    Lieve gr marloes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat was wel een heftig einde van het jaar. Ik hoop dat alles nu wat rustiger wordt, dan kun je een beetje bijkomen. Een heel goed 2016 gewenst!
    Groeten, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gecondoleerd nog met je schoonvader, ik kan me voorstellen dat kerst dan niet echt iets is waar je op zit te wachten. Hopelijk krijg je nu de tijd om alles een plekje te geven. De mooie en minder mooie momenten van 2015. En de rest komt uiteindelijk vanzelf weer.
    Lieve groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gecondoleerd. Dat is van het ene uiterste in het andere... Ik kan er mij iets bij voorstellen. Met 2e kerstdag was het 26 jaar geleden dat mijn moeder onverwacht stierf. Blijven rare dagen voor mij.
    Het eindejaarsfeestje met ons gezin vieren we meestal ergens in de maand januari, ik heb nog 2,5 week de tijd om voor een cadeautje te zorgen ;).
    Veel energie toegewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ach... wat verdrietig van uw schoonvake.. Mijn medeleven voor dit verlies. Ik snap dat alle feestelijkheden dan anders lopen en voelen. Logisch toch? Sterkte de komende tijd en veel geluk voor het prille bruidspaar :) En natuurlijk alle goede wensen voor dit nieuwe jaar!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat fijn dat je weer terug bent en wat heb je een heftige emoties meegemaakt! Van vreugde tot verdriet. Ik kan me helemaal voorstellen dat je hoofd verder nergens naar stond. Fijn dat de pasgetrouwden het zo naar hun zin hebben en fijn dat jij zo verwend bent. je hebt het verdient! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gecondoleerd met je schoonvader. Heel begrijpelijk dat er even niets uit je handen kwam op bloggebied met zoveel (onvoorziene) drukte. Ik wens je een mooi, warm en gezond nieuw jaar toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een wereld van uitersten, nog gecondoleerd.
    Ik wens je alle goeds voor 2016.
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Och dat is heel verdrietig. En inderdaad van het ene uiterste in het andere. Fijn dat je er toch weer bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hele dikke knuffel ook van den blije belg, fijn je weer te lezen heb je gemist
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Fijn weer wat van je te lezen en niks gek dat alles even op z'n kop staat na al deze gebeurtenissen.
    Mijn kaartje had ook uitstelgedrag, las ik :-)) volgens mij issie via de Noordpool gekomen :-))
    Liefs,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een uitersten, bruiloftsfeest en overlijden, gecondoleerd. Kan me voorstellen dat je hoofd dan niet naar kerstfeest, kado's en al helemaal niet naar bloggen staat, dus je hoeft je echt niet te verontschuldigen, hoor! Iedereen heeft zo zijn dingen in het leven waardoor het soms wat minder lekker gaat. Voor jou en de jouwen ook een heel mooi en gezond 2016 gewenst!! Keigave foto trouwens van het kersverse echtpaar. Enneh, neem je tijd, doe het rustig aan!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Natuurlijk, natuurlijk moet je hiervan bijkomen en ligt de creativiteit helemaal op z'n gat.
    Enorme vreugde kost kan net zoveel energie kosten als verdrietige momenten.
    Gecondoleerd met het overlijden van je schoonvader. Dikke kus voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. veel sterkte met jullie verlies. Het was precies een heel emotionele periode voor jullie, met verdriet, afscheid, feest, en rauw. Toch nog een fijn nieuw jaar vol creativiteit. Tot donderdag?

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een ingrijpende gebeurtenissen in jullie leven! Logisch dat dan het gewone leven op een laag pitje komt. En de energie die al deze dingen je kosten vraagt om extra rust.
    Ik wens je voor 2016 toch nog veel gezondheid en blijdschap!!
    Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een heftige tijd, eerst feest gevolgd door rouw. Werd even op het verkeerde been gezet door die grappige foto van het pasgetrouwde stel, maar wat leuk die twee ringen en die vrolijke gezichten in de sneeuw.
    Heb zelf momenteel ook weinig blog inspiratie, weet gewoon niet waar ik het eens over moet hebben, mijn vader werd gisteren 96 in het verpleeghuis, hij is zo slecht dat ik me afvraag of hij volgende week wel haalt, maar wel ijzersterk.
    Al met al wens ik je een Heel Goed 2016 met veel border collie plezier, als we die toch niet hadden.....
    Lieve groet, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Innige deelneming, Kris. Ook al verwacht je het, afscheid nemen is hard.
    Veel emoties in korte tijd.
    Welkom terug, ik kijk uit naar je blogberichtjes in 2016. Ik wens jou en je familie een fijn jaar en voor jou een creatief 2016.
    Martine Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een trieste afsluiting van het jaar. Dat was geen leuke kerst voor jullie. Heel veel sterkte bij dit verdriet!! X

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mijn oprechte deelneming! Dikke kus en moge 2016 jullie alle goeds en geluk brengen! Doe maar rustig aan met alles...

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Afscheid nemen blijft moeilijk, ook al zag je het al lang aankomen. Mijn oprechte deelneming bij jullie verlies.
    Hopelijk valt alles voor jou nu een beetje terug in zijn plooi na zo'n drukke tijd.
    Ik wens je in elk geval een 2016 vol kleine gelukjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. oh, wat een periode van tegenstrijdige gevoelens : feest en tranen
    hele dikke knuffel

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Volledig te begrijpen hoor, als het leven je zo in beslag neemt met het LEVEN, dan lijkt inspiratie vaak weer wakker te worden als er tijd is en alles op zijn plek is gevallen. Ik ken het:-)
    Voor jou en de jouwen ook alle goeds voor het nieuwe jaar!
    Groet Hannah

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ojee, dat was wel heel erg veel allemaal. Ik begrijp helemaal dat je nu een beetje tijd nodig hebt.
    Doe rustig aan, de dingen een voor een, dan komt het vast goed!

    Heel veel sterkte en alles goeds voor 2016.

    Dikke knuffel van Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Heel veel sterkte voor jullie
    Wensen u een warm en gezellig, misschien kleinkinderen,! en liefdevol 2016
    gr bi

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Er zijn zo periodes, dat het allemaal niet vanzelf gaat en dat we nu eenmaal worden ingenomen door onze dagelijkse bezigheden, beslommeringen, vreugdes en verdriet. Best het hoofd weer stilaan vrijmaken tot je er weer echt aan toe bent. Ik wens je heel veel sterkte en een hoopvol 2016 met een overvloed aan fijne momenten ! Dikke knuf !
    Het bruidspaar trok precies naar koudere oorden. Ze stralen desalniettemin en zien er heel gelukkig uit !

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Amai...ik heb ook wat bijgelezen, wat is erbij jullie veel gebeurd.....en ook, wat heb je veel gemaakt !!!.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn als je een reactie plaatst!
Ik lees ze met plezier!

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.