Virus...



Ik heb het te pakken.
Willens nillens!
Rare uitdrukking toch als je dat hier zo neerschrijft...?




Het breivirus!

begon ik aan de 90cm verstand op nul, 
blik op oneindig.




Te breien  : een vierkante lap van 90 op 90,
                   beginnend met een boord van 10cm ,
                   en op dezelfde manier eindigen.


De lap dubbel plooien en aan weerskanten 25 cm toenaaien
en huppeké dan krijg je dit!




Intussen was bij Kristel de wol binnen voor Bernadette nummer twee.
Een Bernadette voor jongste...



Eigenlijk heb ik geen tijd om te breien.
Eigenlijk moest ik al (heel) lang verrassinkjes 
aan het fabriceren zijn 
voor over een tijdje
op een bankske ergens in de Ardennen.

Maar daarvoor moet je natuurlijk eerst weten
welke verrassinkjes je wil maken.
En daar wringt nu het schoentje!
Eigenlijk wringt er nen hele bot!
Ik heb geen idee....

Zelfs Pinterest biedt geen inspiratie.
En dan is het wel heel erg!

De stress slaat toe ten huize Onliemie!
Wie weet heb ik wel een verrassinkjes- burnout?
Dat zou pas miserie zijn!

Ik ga nog een beetje voort stressen.
Fijne week allemaal.







Reacties

  1. Dat was zo te zien een hele klus. Maar het resultaat mag er zijn. Lekker winterwarm.
    Oei een verrassinkjes burn-out. Ik geef het je te doen. Iets breien misschien ;) Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Breit gerust verder, en laat de wederhelft cadeautjes bakken ! Weg stress !
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ai, het is vast niet de bedoeling dat verrassingen maken je stress gaan bezorgen. Ik zou zeggen, lekker doorbreien, dat ontstresst! En je hebt dan zomaar een heel leuk vest gemaakt!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De virus die jij te pakken hebt is een lekkere dan de mijne ;).
    Jouw vierkante lap is wel heel mooi! Welke wol heb je gebruikt?
    Succes met de cadeautjes, dat gaat je zeker ook lukken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oeps, foutje getikt in de eerste zin. Ik bedoel "leukere" ipv "lekkere"...

      Verwijderen
    2. Ik breide met ambiance color van Scheepjes... van bij Kristel van Wolenzo. Je kan het ook online bestellen... ze heeft ook nog andere kleurtjes ervan. Breit in ieder geval zalig!

      Verwijderen
  5. Haha, willens nillens. Die kende ik niet en moest het opzoeken. Leuk, ga ik een tijdje gebruiken. Je vest (is het een vest?) is supermooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oei wat is dat kleurige vest mooi en gemakkelijk te breien. Nu met de blik op oneindig aan de volgende Bernadette. Had hier nog nooit van gehoord en die vorige blog over het breiwerk had ik gemist, ik even teruggelezen en wat zag ik daar, de 'schattigste' in een rugzakje, ik smolt bijna weg van dat schattige koppie.
    Groetjes, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. heb een idee voor jou , ben da op internet tegengekomen lippenbalsem poep simpel en da kan je in mooie potje gieten
    ik ga da eens proberen en dan heb zo weer cadeautjes voor de familie :) als je wil mail ik je het recept

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja sjoe, goed idee... maar zoiets mag je hier niet verklappen hé... 't moet een verrassing zijn!!! :-(

      Verwijderen
  8. Willens Nillens? Nooit van gehoord dat zal wel Belgisch zijn denk ik?
    Ik heb een oplossing voor de verrassingstress! Aangezien jij verslaafd bent aan breien en jij volgens mij een vest in twee dagen klaar hebt? Brei er gewoon nog een stuk of wat! ;-)) Stress weg en je kunt je verslaving voeden als een malle! (De dames zullen heeeeel blij zijn. ;-)) XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh, wat een fijn virus om op te 'schaaren'!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat is dat een mooi vest geworden en dat is gewoon een vierkante lap ??top

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat is een plezant virus, het eindresultaat van je vierkante lap is mooi.
    Gene stress voor uw verrassingscadeautjes : ik ben zeker dat je met iets leuks naar de Ardennen trekt. Wie een slabschort ontwerpt, kan die uitdaging zeker aan.
    Fijne week,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Kris,
    Wat is jouw breiwerk mooi geworden zeg. Maar wat een lap, 90 bij 90 cm. Hoeveel steken waren dat wel niet op één naald. Enorm zeg.
    Succes met het bedenken van de verrassinkjes... valt niet mee nee...
    Fijne nieuwe week,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik kreeg bijna de neiging om ook te gaan breien toen ik die prachtig 'lap' van jou zag;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh, ik dacht al, jij ook, maar dit is een virus dat je beter kan hebben dan die ik heb. Hier krijg je tenminste mooi resultaat van. En eigenlijk best eenvoudig, zo klinkt het tenminste. Enneh, niet teveel stressen, daar loeren andere virusjes op, die ge echt niet wilt! Klinkt heel Belgische hè ;) Voordeel van die nare virus is wel dat ik lekker liggend op de bank blogjes op de tablet kan lezen, liep een beetje achter. Succes met je verrassinkjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. prachtig breiwerk. Ook mooie kleuren. Zolang het een breivirus is dan mag het, ik dacht al dat je met de griep zat. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Amai knap gemaakt. Een idee voor een verrassingske komt meestal plots. Bij verrassing dus. ;-) Heb vertrouwen.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. hahaha das me nog al een maffe burnout die vast snel weer gaat vlammen!
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Waarom niet hetzelfde als de verrassing die je mij gaf? Als je er dan nog iets in stopt, kan het niet perfecter voor op dat bankje!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik was er al aan het peinzen... misschien doe ik dat wel... :-)

      Verwijderen
  19. Ha, je hebt hetzelfde virus als ik te pakken! Ik ben ook terug volop aan de brei.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Aiii... Bernadette heeft je gebrainwashed.... Ze zit vast in jullie bos te lachen achter een boom!
    Maar moooooi!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Aheerlijk virus is dit ik heb er al jaren plezier van ,en laat het los zou mijn kleinzoon zingen ,zo grappig maar daar denk ik dan meteen aan dan gaarpt je creatieve brein weer werken hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een superleuk ding zeg, ik snap dat je daar redelijk verslaafd aan bent ;o) En tja, soms moet je dingen gewoon loslaten. Proberen er niet meer aan te denken, dan komt er zeker weten ineens een idee (al is het misschien op het allerlaatste moment :) Succes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Megaschone vest in de kleur van zone aardbeienlekstok die naarmate je verder likt, van kleur verandert. Ik durf te wedden dat je er heel goed mee staat.

    Door de ajoursjaal van Janusje te zien, heb ik ook zin gekregen om eens een vest met tekeningen te breien. Maar waar haal ik de tijd? Jij bent niet de enige met verrassingenstress. Ik vraag me af wat onze nuchtere echtgenoten ervan zouden zeggen, moesten ze weten dat dit ons stress oplevert. Ik houd dit heel stil.
    Jij ook?
    (of niet, jij had die man die altijd zegt "hetiswathetis". da's gemakkelijk natuurlijk. )

    Jacqueline zei gisteren nog tegen mij dat zij en ik heel heel zot waren van op onze enige vrije dag te knutselen voor de bankskesmadammen. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Jij hebt altijd verrassingcadeautjesstress. Volgens mij ben je dan op je best. Ik vertrouw helemaal op dit proces. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Succes met je verassinkjes, het komt vast goed!!!!
    Mooie breiwerken ook.
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn als je een reactie plaatst!
Ik lees ze met plezier!

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.