Kalligrafie en inspiratie...(loos)




Pinterest wordt afgeschuimd.
De Onliemie-borden groeien "gestaag"...
Amaai weeral zo'n woord!
Komt vast door de verrassinkjesstress. ;-)


Heel veel ideeën...
Misschien wel al veel te veel.
Zijn ze ook nog wel "maakbaar"?
Tenminste door mij?

Het wordt tijd om tot actie over te gaan...

Eerst nog maar even oefenen voor de kalligrafie les!




Zie je het Onliemieke? :-)



Deze vind ik ook een goeie... :-)

Maar met het kleinste penneke oefenen,
is toch nog het moeilijkste.
Hier is nog heel veel werk aan de winkel.
De letters zijn niet dat...
om over de  "witruimtes" helemaal te zwijgen.
We weten nog wat doen!


Er wordt wat gekribbeld...


en genoteerd...



Misschien moet ik me toch maar aan deze houden...




Nu is het dus kwestie van te kiezen...
Alhoewel zij zich  op IG al afvroeg :
"Waarom één?  Ik wil graag veel..." ;-)

Pffff....
Zullen we er maar aan beginnen dan?


Geniet van een fijne donderdag 
met heel veel kleine dingen!



Reacties

  1. Ha, 'Ik ben blij als het regent...' wat een leukerd is dat. Echt om te onthouden. Veel plezier met je verrassingen en niet stressen hè.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En vandaag regent het niet en komt er al een zonneke aan de hemel piepen. Al een eerste dingetje om van te genieten! Fijne donderdag!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik denk dat ik een volledige bomenrij naar de verdoemenis geschreven heb bij het oefenen, maar het helpt... doorbijten en op den duur heb je die witruimtes helemaal door! Ik supporter mee voor je - bij wie volg je trouwens les? An?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha Ann ja... als je Ann van Hentenryck bedoelt tenminste ... zeker wanneer je op een boogscheut van haar woont! Ineens bij den top hé! ;-) Volg jij ook bij haar?

      Verwijderen
    2. Die bedoelde ik inderdaad :)
      En helaas voor mij woont ze aan de 'verkeerde kant' van Vlaanderen, ik volgde in het verleden wel al enkele lessen bij haar - wat een lieve dame, die dan ook nog eens ongelooflijk goed kan kalligraferen én dat overbrengen.

      Verwijderen
    3. Ik zal haar de complimentjes overbrengen! Ze verdient dat! :-)

      Verwijderen
  4. Hoedje af, want ik vind het top dat je dit er ook nog bij doet. Veel oefenen en op den duur komt alles goed, ook de witruimtes !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tijd!? Dat is iets wat ik te kort kom... tip waar ik die kan vinden? :-)

      Verwijderen
  5. Prachtig weer hier, zon, veel zon en het ruikt buiten naar het voorjaar, ik weet het zeker. Maar ook als het regent ben ik blij, want dan is het zo lekker om binnen te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hoor... we zijn altijd blij... alleen soms een beetje minder... :-)

      Verwijderen
  6. mooi de spreuk van de regen ha die is echt knetter goed maar hier schijnt voor even de zon :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die van de regen is inderdaad geweldig! Vandaag niet nodig want het is prachtig weer! Nog een tipje, je kunt ook voor de dames iets prachtigs kalligraferen. Je oefent dan gelijk en ze hebben een prachtige tekst. Maar misschien ben je al wel druk met wat anders. We wachten het gezellig af. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  8. 't is vandaag gedichtendag :) :)
    super

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wie jou een beetje kent,
    kan op basis van de eerste letters van je lijstje (en de cryptische tekening)
    het geheel aanvullen:

    1. Hoedje om goed tegen de zon te kunnen op het bankske
    (met * in de marge, betekent : "erg nodig")
    2. Veel (deu-euh)
    3. Stempeltje met stempelkussen ( de tekening in de marge verraadt het helemaal, dit is een weggever)
    4. handdoek (zeg, waar zie je ons voor aan, ZO oud zijn we ook weer niet dat we continu smodderen, tenzij er op da bankske echt heel heel veel lekkers wordt gegeten en jij voorkennis hebt)
    5. Tekening (tiens, na de calligrafie kan je ook tekenen, geweeeeeeldig!

    Doe ze maar allemaal. Veel plezier ermee!

    5.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. die tweede vijf hierboven komt niet van mij, zunne!
    Stomme vijf, ga weg!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nu deed je het angstzweet uitbreken bij mij... Juhuuuuuufffff! Ben direct gaan googlen maar volgens mij is Kalligrafie toch met een K... je deed me ontzettend twijfelen! Foei ...mag je nooit meer doen hoor!
      Je kent me voor 100%... alleen dat hoedje is een muts... voor de toeschouwers van de sneeuwduik zou een hoedje belachelijk koud zijn... toch?
      De handdoek is om klaar te houden zodat ik na de duik er meteen in kan wegkruipen...lekker warm...
      De tekening in de rand... Onliemie in duikhouding op het muurtje!
      Je had het bijna goed! Bijna!

      Verwijderen
    2. oops weer iets bijgeleerd, is zo'n woord dat niet tot mijn taalschat hoort (noch actief, noch passief)
      Als ik jou niet had, he?

      Verwijderen
  11. Zo te zie gaat dat héél mooi worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Inspiratie. Bedenk veel dingen die je kan doen , en doe er een.

    Dit moet me nog even van het hart. Jij hebt me op IG over die spreuk verkeerd begrepen: ik wou zeggen dat bij mij inspiratie nooit tot alleen maar één ding leidt, omdat ik zoveel kamertjes in mijn hoofd heb, krijg ik in periodes van inspiratie niet één idee, maar veel te veel ideeën ineens.

    Dat bedoelde ik, niet dat jij veel zou moeten maken. Zover zou ik het niet durven drijven :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, dat zou jij echt niet durven! :-)

      Verwijderen
    2. Nee, echt niet! (toen ik 'zij' las wist ik eigenlijk meteen over wie het ging, maar om enige twijfel weg te nemen heb ik het toch maar even gecontroleerd. Natuurlijk wil zij meer! Waarom met één tevreden zijn als je ook meer kan krijgen. 'Veel is niet genoeg';) Maar ook wat zij zegt is helemaal waar!

      Verwijderen
  13. Is er al iets dat eruit springt en waarvan je popelt om te beginnen? Niet teveel piekeren en doen! Dat schijnt te helpen. Maar is ook niet mijn specialiteit. Medepiekeraar, -twijfelaar, -"onzekeraar" ben ik. Maar als ik je met iets zou kunnen helpen, dan aarzel ik niet en spring de eerstvolgende trein in voor een paar uurtjes B. Klinkt dramatisch. Komt door het boek dat ik lees. Maar ik meen het wel...
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er worden al voorzichtige pogingen ondernomen maar die kan ik hier nog niet verklappen... vooral lijstjes worden er gemaakt...en weer doorstreept... en nog eens nieuwe... Een onliemietrekje... Op de valreep komt het helemaal goed... meestal toch. In ieder geval dikke mercie voor de aangeboden hulp... altijd welkom hoor...ook als er niet echt hulp nodig is... maar voor de gezelligheid hé! :-) Wordt er daar in Gent alleen nog gelezen of ook nog gebreid? Ik zit maar aan dat winkeltje voor van de zomer te denken hé... :-)

      Verwijderen
  14. Schoon schrift, je hebt het al onder de knie. Was één van de hobby's van mijn vader vroeger.
    Veel succes met het kiezen van de Misteria-cadeautjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Kalligrafie, leuk. Ik heb hier ook een schrijfset staan en het zit er zowaar aan te komen dat ik het eens ga gebruiken. Jou zo bezig zien inspireert wel :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Je bent goed bezig, leuk hoor! Er is zoveel moois om Pinterest te vinden, I know...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een wijze woorden en dan ook nog zo knap geschreven!! Alleen maar 1 kiezen... dat is heel moeilijk... Succes met de stress ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oefening baart kunst, maar ik vind het nu al kunstig hoor Kris.
    Fijne avond,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  19. knap hoor! Ooit vroeger op school leerden wij ook schoonschrijven. Maar het is geloof ik niet echt aan mij besteed...

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Een IG bericht via je blog. Het winkeltje is een webwinkel www.bykris.nl Kaarten met Kris als signatuur, een Kris magazine. Echt even virtueel rondsnuffelen. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Jaloers op je schoonschrift ! Echt knap hoe mooi die letters eruitzien !
    Schattig met je onliemieke !
    Amai, jij hebt nog veel ideeën zeg, voor die cadeautjes. Ik had er twee, maar hou het toch ook bij eentje, kwestie van al een idee te hebben voor de volgende keer he ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn als je een reactie plaatst!
Ik lees ze met plezier!

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.