Tussen de buien door...




Vandaag voorspelden de weergoden mooi weer.
Tenminste voor de voormiddag.
En de echtgenoot had een plan.

Vanuit Cucuron naar Auribeau met de auto
om van daaruit le Mourre Nègre te wandelen.
Helemaal naar de toren op de top,
die we vanaf onze campingplek kunnen zien.
Heel erg ver in de verte.

Vanuit Cucuron kan ook maar dan zouden we dubbel zo lang moeten stappen.
Het was de moeite en een flinke wandeling.
Helemaal alleen op de wereld.
Allé bijna toch.
Zalig.
Zeker ook voor de honden.

Geen drupje regen onderweg!
Ook een meevaller.
Sinds we terug "thuis" zijn,
rommelt het in de verte
en met momenten  krijgen we serieuze regenbuien.

Het "zomert" toch nog niet echt in de Provence.
We hebben hier al mooiere lentes meegemaakt.
Het "mistige" maakt het fotograferen er niet makkelijker op.
Dat bleek maar weer eens.











En in foto's bewerken ben ik al helemaal een onzekere kluns.
Dus het is een beetje van "het is wat het is".
Maar het geeft toch een beeld van de mooie vergezichten,
van de natuur
en van het eenzame.

We hebben er van genoten
en terwijl ik dit neerschrijf,
tikt de regen nog steeds gestaag op het dak van de Feeling.
Met momenten kan dat heel knus en gezellig zijn.
Maar het mag gaan stoppen.
Morgen voorspellen ze een droge dag!
Weer eens iets anders.
:-)




Reacties

  1. Heerlijke vakantiebeelden. Geniet lekker verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtig landschap, echt iets waar je tot rust komt ... of het nu regent of niet,
    je zintuigen worden er door geprikkeld .
    O Chrisje hoe mooi die foto van de schapen!
    dikke knuffel bi

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja die foto met de schapen vind ik ook zo mooi.
    Wat zijn onliemiekes ???

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vroeger had ik echte paardenbloempluisjes bovenaan mijn blog in mijn "header" staan. Ook omdat die pluisjes op mijn Onliemielabeltjes staan. Mijn passie voor de pluisjes! Op den duur begon iedereen de pluisjes Onliemiepluisjes te noemen zodat sommige Nederlandse blogsters zelfs dachten dat wij dat hier in België zo noemden. :-)

      Verwijderen
    2. Dat was ook al in mijn gedachten geweest, ik had al op google gezocht maar kon niks vinden. Raadsel opgelost, grappig zoiets.

      Verwijderen
  4. Dat ziet er mooi uit, die wandeling en de omgeving.
    Jouw foto met de schapen erop....geweldig. De mist maakt het helemaal af. Niets is perfect in het leven, het is zo als het is.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je foto's van de schapen zijn misschien juist door dat mistige prachtig geworden. Het is gek maar wij hebben deze hele week, afgezien van een keer een paar spatten verder geen regen gehad. Vandaag en ook gisteren strak blauw, wel fris en vannacht wordt er wat vorst verwacht. We hebben de indruk dat het slechte weer telkens net langs ons heen schuift.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. fantastisch om te den en zien, foto twee en drie zijn.... "pareltjes"
    heerlijk daar zo lijkt me

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je foto's zijn toch echt wel heel erg mooi!! Wat is het daar mooi! Jammer dat de Lente nog niet echt zichtbaar was, maar je kunt niet alles hebben!!
    Misschien voor een volgende keer.
    Fijne week,
    Groetjes Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat is het daar moooooi!!!
    De foto's zijn ook prachtig, vooral die foto met de schapen die zo mistig is aan de zijkanten.
    Bij ons is het alweer droog op het land, als een trekker erover rijdt dan stuift het van het stof.
    groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn als je een reactie plaatst!
Ik lees ze met plezier!

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.