Een Huysentruytje doen...


In afwachting om aan het  begeerde valiesje te beginnen,
begon ik maandag aan een gevoerd ritstasje tijdens het naaiatelier in Lier.
Het patroont komt uit het boek van Sanne en Riet.
Het alom gekende nummertje 18!



Op zich misschien niet zo moeilijk ware het niet
dat ik wat detailkes toevoegde.
Extra een paspellintje, volumevlies ipv gewone versteviging.
't Maakte het er niet makkelijker op.

















Want... en hier komt nu het "Huysentruytje"!

"Wat hebben we nu geleerd?"

Ten....
1ste Dat strijkbare volumevlies strijkbaar is en niet die andere volumevlies!
        Mercie aan de madam van de winkel die me de gewone aansmeerde!:(

2de  Dat ik heel precies moet werken en niet zo maar ongeveer precies.
        Bij het volgende teken ik alles tot op de mm. uit!!!
        Wie mij kent, fronst nu vast de wenkbrauwen.

3de  Dat een paspellint geen koord mag hebben in de naad...
        want dat is te dik en dan kan je die niet mooi laten aansluiten.
        Dus je moet er een stukje koord uitpeuteren.




Ziehier het resultaat van teveel koord!
Stom hé?










4de  Dat mijn labeltje iets meer naar het midden moet staan.
        Ook stom.

5de  Dat de ritslintjes niet helemaal goed te zien zijn...
        Hoe dit komt moet ik toch nog es navragen...
        Links is in orde, rechts zie je maar de helft.
        Derde stommiteit!
     
   






Maar al bij al ben ik toch nog wel content.

Dikke mercie aan "  De zuster van " voor alle hulp en praktische uitleg tijdens het atelier!
Zonder die hulp had ik het niet gekunnen.

En nu ga ik dan nog maar eens een nieuwke maken.
Om goed te oefenen in precisie!
Niet mijn sterkste kant...
Maar proberen kost niks!
Rekening houdend met alle foutjes wordt dat dan een perfect tasje!
Wordt vervolgd...





Reacties

  1. Het ritslintje... vermoedelijk heb je de rits niet voldoende bijgeknipt of helemaal doorgestikt (bij het sluiten van je ritstasje) waardoor dat stukje vast zit. Lag het op 1-en-een-beetje-cm van de rand?
    Ondanks alles vind ik het best wel een leuk tasje! En je hebt weer veel geleerd ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voilà daar hebde al zie... 1 en een beetje cm! Weet ik veel... Daar heb ik niet op gelet hé... PRECISIE volgende keer! pffff
      Toch bedankt voor de tip! Volgende keer ga ik hier extra hard op letten! :-D

      Verwijderen
    2. Lol, tja, als je wil dat die hoekjes mooi zijn moet het precies zijn - ik heb er bij momenten ook last van hoor. Maar het staat mooi in de werkwijze van het recept in kwestie ;). En ook: rondom stikken tot een de rits, dan even niets (= héél belangrijk om die hoekjes mooi te krijgen) en pas opnieuw beginnen stikken op je stiksel waarmee je de rits vastgezet hebt.

      Verwijderen
  2. Toch fijn om bij te leren door ervaring en 't is toch een mooi tasje geworden.
    Bij mina dotter vind je een tutorial voor kussen met paspel en daarin wordt mooi met foto's uitgelegd hoe je de uiteindes van de paspel aan mekaar kunt maken. (ik heb niet "de zuster van" naast mij, hé, als ik aan het leren ben -toch wel een beetje jaloers hoor, dat je naar naaiatelier gaat). Nog veel oefenplezier!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je mag altijd mee naar het naaiatelier... maandag om de 2 weken... supergezellig! En een paspel aan een kussen is anders Liesbeth... leg ik nog wel uit! ;)

      Verwijderen
    2. ah, ik ben benieuwd :-)
      en ik zou wel willen, maar ventje heeft houtbewerking op maandagavond. Iemand moet wel bij Aaron blijven hé.

      Verwijderen
  3. ja, als Piet is langs geweest dan kan het niet anders dan perfect zijn al mag het resultaat er nu ook al zijn !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik vind 'm hartstikke leuk geworden. Leuk stofke ook (of is dat geen goed Vlaams???)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha jawel ik "versta" het! Maar wij zeggen "een schoon stofke"! :D

      Verwijderen
  5. Ik werk ook gelijk gij denk,ik....rap.....daarom zoek ik echt projectjes waarbij dat zo geen kwaad kan.....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Alhoewel met al uw poppen en zakjes die ik bij jou al heb zien passeren! En schoon nog ook!

      Verwijderen
    2. Ge zou die poppen van dichtbij moeten zien....

      Verwijderen
  6. HayHay!
    Goede leerervaringen en toch ook een mooi tasje!
    Ik heb dit tasje ook een keer gemaakt en bij mij liepen de zijkanten ook niet mooi door. Ik had ook preciezer moeten werken. Het is inderdaad een heel precies projectje ;-)
    Liefs Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hier nog één met weinig afwerking en rap-rap. Ik herken het allemaal.

    jij gaat tenminste nog naar de naailes,
    dat kan ik al helemaal niet opbrengen.
    't is nochtans nodig want mijn ritsen zijn niet schoon om te zien (ik moet ze met de hand bijnaaien omdat het met met de machine in de hoekskes niet lukt)

    Jouw tasje is bijzonder goed gelukt. Tof dat het lichtblauw bandje terugkomt in de rits.

    Ondertussen begin ik weer langzaam te bekomen en beland ik terug op de wereld. Bedankt voor de warme woorden van troost de afgelopen dagen.

    Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Schoon stofke! Ik heb dat ook altijd voor dat die ritstasjes bovenaan niet helemaal zijn zoals op de foto. ;-)
    Precies werken is inderdaad het antwoord, ik vind dat niet altijd even gemakkelijk!!!!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gevonden!! Wat een leuke blog, seg! Ik hou je voortaan in de gaten ;)!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn als je een reactie plaatst!
Ik lees ze met plezier!

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.