Het loopt al fout...

We zijn nog maar net begonnen met het haken van de sprei...
en het loopt hier thuis al fout.

Ik had het me zo voorgenomen!
Ik ga me aan de afspraken houden!
Niet gelukt!
Tja...
Ik ben ook zo ongeduldig...
Wil meteen al zien wat het volgende kleurtje geeft...

En 2 rijen per week?
Eerlijk?
Dat is traag...
Tergend traag voor een hyperkinetische madam zoals ik.


Dus dit is het resultaat



Ik zit al aan week 3...  StOutttt!!!

Nu heb ik de oplossing gevonden.
Eigenlijk heel simpel, die oplossing.

Kijk eens hier!

Ik maak er gewoon nog eentje extra.
Zo gaat het vanzelf trager.

Nu eentje in heel felle kleurtjes.
Niet voor thuis.
Dat zou de echtgenoot niet zien zitten.
Die houdt niet zo van dat felle...

Maar voor in de Feeling!
Kleurtjes voor de dagen dat we eens wat minder mooi kampeerweer hebben.
Dat maakt het dan allemaal wat fleuriger.
En zonniger.

De wol is ook weer van bij Kristel van Wol en zo.
Ik mocht gisterenavond nog snel even bij haar langs.
Gelukzak dat ik ben om zo dicht bij haar te wonen!
En dit is het resultaat.

De tip om merktekentjes te plaatsen om de 24 steken was een goed idee.
Het was voor mij een heel gedoe om het juiste aantal steken te houden na toer 1.
Dus dit hulpmiddeltje is voor mij echt wel nodig.

En nu ga ik me heel hard moeten beheersen om een hele volle week niet te haken!
Het zweet breekt me nu al uit van ellende...

Reacties

  1. Hahahaha! Herkenbaar! Het ziet er goed uit!
    Die knalkleuren gaan jou de winter door helpen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Grappig!
    Ik vind die knallende kleuren ook wel mooi, het zullen twee heel verschillende dekentjes worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Whoehahahahaaaaaa
    ik heb ook efkes aan uw truukgedacht, maar ik vrees dat er dan gewoon twee dekens NIET afgeraken...ik beloof mezelf wel, als deze afgeraakt, maak ik er nog eentje!
    uw kleuren zijn geweldig, persoonlijk vind ik de mijne nu een beetje flets....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee jong, helemaal niet flets! Die van jou zijn heel mooi! 't Is anders maar evengoed mooi!

      Verwijderen
  4. Ha,ha,ha.....ik zit met mijn deken ook al aan de 25 ste toer....duurt me anders veel te LONG ;-)Zit ook te denken om er op die manier een tweede naast te gaan haken en dan wel met de restjes zoals ik in eerste instantie van plan was geweest,anderzijds zijn heel veel verschillende kleuren als restje ook wel handig voor als je ooit net een kleur nodig hebt die op dat moment niet verkrijgbaar is...twijfel,twijfel......

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hahaha, ik ben het er helemaal mee eens. In twee uurtjes was ik klaar. Ik ben ook maar aan andere begonnen ;-) ik ben nieuwsgierig naar de kleurtjes daarom is het leuk dat andere al verder zijn zo kan ik daar eens spieken ;-)))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-D Om eerlijk te zijn bracht jouw blogverhaal me op het idee om er eentje extra te maken? Merciekes voor de tip!

      Verwijderen
  6. Via Vee ben ik op jouw blog beland en meteen maar volger geworden :-). Wat schrijf je leuk en ook wat ik zover aan maaksels zag vind ik erg leuk.
    Voor wat die CAL betreft bewonder ik je discipline om 2 dekens te maken. Vind je het nog leuk om als die 1e af is door te gaan met die 2e? Misschien helpt dan het verschil in kleuren wel heel goed. Succes!
    Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik haak ze wel tegelijkertijd... Eerst de rijen aan het eerste en dan aan het tweede... zou ik dat vervelend vinden op den duur? Denk je? Ik hoop van niet...
      :-D Dan zit ik daar met al mijn wol!

      Verwijderen
  7. Haha, je weet het vast wel creatief op te lossen! Vrolijke kleurtjes trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie oplossing !! Ik hou wel van die felle kleurtjes. Je zal er vast en zeker nog veel plezier aan beleven. Het ziet er nu al veelbelovend uit ! En beter wat voorop lopen, dan dat het helemaal niet afgeraakt, denk ik dan !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. :-))))) mooi opgelost. En alvast een goed begin. Misschien kan het ook geen kwaad om een beetje voorop te lopen... Als er dan drukkere tijden aanbreken, of even geen zin, dan heb je wat reserve. Of je kan natuurlijk de tijd dat je nu wil haken en niet verder mag doen, aan je jas werken?? Zo benieuwd naar ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja die jas... dat wordt weeral uitgesteld donderdag. Ik ga donderdag je mama uit de nood helpen... je wil niet weten met wat! Vraag het haar maar eens!!!! Goe zot ben ik! :)

      Verwijderen
  10. slim om een andere te beginnen.Ik vind die felle kleurtjes ook mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een CREATIEVE oplossing zeg. Gewoon twee haken omdat je je niet kunt beheersen. Ik zou willen dat ik dat probleem had. Hihi, Ik vind ze allebei erg mooi. Alhoewel alle kleuren me toch wel erg aanspreken. Maar ja, hier hebben we ook zo'n man die daar niet zo dol op is.

    Heel veel succes. Lieve bloggroetjes Pétra.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. HayHay!
    Wat een prachtig blogbericht, hihi!
    Je bent heeeeel goed bezig!
    En je hebt mij hierdoor ook nog aangestoken!
    Kreeg spontaan last van haakkriebels en heb wol ingeslagen.
    Ga ook meedoen aan dit project. Voor mij een grote uitdaging omdat ik nog niet zo lang haak. Hoop zo dat het goed gaat want anders breekt hier hysterische paniek uit!
    Wat heb je mooie vrolijke kleuren gebruikt!
    Veel haakplezier!
    En je geeft me zo ook een boost om verder te haken ;-)
    Liefs Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hahaha...je schrijft het weer leuk :-D
    Die felle kleuren vind ik echt top!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. slim...... heel slim van je hahaha topper

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh jee, dank zij je blogberichtje ben ik er ook over gaan nadenken om TOCH ook maar eens mee te doen. Ik ga wol / katoen zoeken en aan de gang? Wat adviseren jullie mij? Wol of Katoen?
    Hoeveel bollen?
    Hoe groot beginnen?
    Ik ben een leek, dus HEEEEEEEEEEEEEEEEELP.

    Lieve bloggroetjes Pétra.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Petra, leuk dat je ook meedoet! Ik heb je alvast gemaild!!! ;)

      Verwijderen
  16. Ziet ge nu wel dat ge niet op de laatste rij stond bij het uitdelen !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jawel!!!! Toen ze da van 't bakken uitdeelden was't op toen ze bij mij waren... en toen hebben ze me maar wa meer van dat haken gegeven... ze moesten toch iets geven hé! ;)

      Verwijderen
  17. Hyperkinetisch?!? Gij?

    Zeg, maar als je eerste keuze "de Cal" is, is je tweede spreike dan "de CAL II"?

    Ik moet zeggen dat ik de CAL I wel lichtelijk liever zie dan de CAL II. En dat ik de minder felle kleuren voor de felle zet , da's echt niets voor mij., Waarschijnlijk heeft dat ermee te maken dat er in het leven maar een WARE CAL is, en dat is die van Lie to me!!!!
    (Flauwe humor hierboven want helemaal suf van examenvragen, en vooral veel strikvragen ;) te maken voor het mondeling... ik moet hevig verder doen want ik zit achter op schema wegens tussendoor nog te gaan eten bij Lucy Chang met mijn twee mannen)

    Fijn begin van de eerste week van het schooljaar na Nieuwjaar,

    Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De jongste hier had jouw vorige reactie over de CAL gelezen. Zij kent dat wel en kijkt er ook naar... ze volgen de reeks op hun computer???
      Ja de examens stijgen echt wel naar je kop als je voor minder felle kleuren gaat... zo ken ik je niet!
      Sè strikvragen! Ik zei nog dat je mild moest zijn!

      Verwijderen
    2. Als je jongste dat op de pc volgt, dan heeft ze een goede smaak!

      Verwijderen
  18. Kijk, dat is nou DE oplossing! Ben je ook nog aan het multitasken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ha denk dat er inderdaad geen naald meer aan je boom zit aan het einde van de week.
    Je had deze al super vroeg staan :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn als je een reactie plaatst!
Ik lees ze met plezier!

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.