Fairtradekettinggiveaway.

Via Nowelja maakte ik kennis met de
Fairtradekettinggiveaway...

Mijn  huisgenoten vinden het een belachelijk woord.
Ze snappen de hele opzet niet zo goed.

Je wint iets  maar je moet dan zelf 3 fairtrade dingen cadeau doen?
Hoe stom is dat nu?
Kan je toch even goed dat wat je leuk vindt effe zelf gaan kopen?
Lees tussen de regels : "Dat is toch veel goedkoper."
Je wint eigenlijk niet, je verliest nu eerder!

Ze snapten het niet.
Of ze wilden het niet snappen...

"Het is een fairtradeketting.
Op deze manier worden er meer eerlijke produkten gekocht!"

Ah ja zo...
Ja, in dat geval...
Op een toon van "manmanman... met wat is ze nu weer bezig!"

Nu ben ik intussen in de dichtsbijzijnde wereldwinkel geraakt,
maar ik moet zeggen dat de keuze beperkt was.
Beperkt wat mijn budget betrof tenminste...
En 't moest nog verstuurd kunnen worden ook.
Dus dat stelde ook alweer beperkingen aan het assortiment.

Ik heb mijn best gedaan!
Vind ik.




Een kaart,
geurzakje en
nougatreep.



Een sleutelhanger en nougatreep.

                                    Een sleutelhanger, kaart en nougatreep.


Alhoewel ...
bij thuiskomst bekeek ik mijn geschenkjes wat nauwkeuriger  (met bril!!!)  en wat bleek?
De kaartjes zijn made in Holland en het geurzakje ook.
Kan er mij iemand uitleggen wat dat met oneerlijke handel te maken heeft?

In ieder geval is alles in de wereldwinkel gekocht. 
Mijn centjes zullen wel goed terecht komen.
Hoop ik.

Wil je graag meedoen met de fairtradegeschenkenketting?
Laat dan een berichtje achter.  
Als je een voorkeur hebt voor een bepaald pakketje, dan mag je dat vermelden.
Enige voorwaarde is dus dat je zelf ook 3 fairtradegeschenken wil geven.
Dat hoeft niet via een blog. Het kan ook gewoon een cadeautje zijn aan je familie, vrienden...

De winnaars maak ik volgende week zondag bekend!

Wil je meer informatie over deze geschenkenketting kijk dan zeker nog even hier.

Verder nog een fijn weekend allemaal!




















Reacties

  1. een mooi samengesteld pakketje, diegene die het mag ontvangen zal content zijn. Ik durf zelf geen nougat meer kopen, kan er niet afblijven.
    Nog een fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Eindelijk tijd gevonden om je blog wat te doorlezen en ik heb er geen spijt van ;)
    Leuk om te lezen, mooie foto's en zo'n mooie honden dat jullie hebben en natuurlijk kan ik zo mee volgen hoe het met die dekentjes gaat ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Made in Holland... In een Belgische Wereldwinkel.
    Klopt misschien toch wel??
    Volgens de site verkopen producten uit andere culturen :-)
    Plus het schijnt 'crisis' te zijn hier...dus...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ach, je hebt ze in ieder geval zeker met 'n fair mind gekocht! Mooi initiatief en ik vind de cadeaus ook leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk initiatief! Dit soort dingen maken de wereld een stukje mooier! Ik hou ervan!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn als je een reactie plaatst!
Ik lees ze met plezier!

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.