Net op tijd ...

Net op tijd  had ik hem klaar!
De halswarmer met het patroon dat niet echt klopte!
Het zat 'em eigenlijk al in de naam...

Ik heb geknoeid met het patroon.
De "silver shells van Drops Design"!
Extra gemeerderd voor de schouders.
Enkele stokjes extra.
Achteraan waar de naad komt,
dus ge ziet dat niet als je hem aan hebt.
Tenminste ikzelf zie dat niet...
Want het zit achteraan...
Het is nog niet helemaal volgens het boekske,
ook niet volgens de foto van 't boekske,
maar 't kan er mee door.
Een dikkere haaknaald was waarschijnlijk
DE oplossing... maar daarvoor was het te laat.








Eigenlijk vind ik hem nog wel mooi.
Ik gebruikte bijna 2 bollen gemeleerde "Champion"
van bij Wol en zo.
Dat gemeleerd doet er ook veel aan.
De mooie kleurovergangen maken veel goed.







Als ik hem niet te erg over mijn schouders trek
valt ook de bewegingsvrijheid nog redelijk mee.
Dus al bij al mag ik stellen :
ik ben er content mee!
En er stond immers halswarmer en niet schouderwarmer.
Natuurlijk.... vandaar!

Moest er iemand ondanks alles
toch geïnteresseerd zijn in het patroon?
Geef maar een seintje.
Ik stuur het je met plezier door!


Dan zijn we nu ook eindelijk gestart!
Met de hype der hypen in de haakwereld!
De crochet along.
Kortweg de CAL.

Voor 42 weken lang
Sommigen korter,
anderen misschien wat langer.

Maar allemaal haken we aan eenzelfde patroon.
We haken allemaal een sprei .
Ieder met zijn eigen kleurtjes.
Op haar blog staan een 80 deelnemende madammen geregistreerd.
Dus als je benieuwd bent naar de verschillende creaties
moet je daar zeker eens een kijkje nemen.

Ik kan nog niks laten zien!
Ah ja, ik kan door die sjaal nu pas beginnen...


Reacties

  1. amaaaai gij hebt zo een echt etalage-ding!!!
    knap
    op de foto ziet het er wel tof uit, maar ik vrees dat ik ook wat te breedgeschouderd zou zijn

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee joh, ik heb niks...geleend uit de kamer van jongste dochter... die kreeg dat ooit met een verjaardag van een vriendinneke... eigenlijk gewoon zo'n "klerenophangmadam" uit de Casa! De hoed is trouwens ook van haar... ik sta (jammer genoeg) helemaal niet met een hoed!

      Verwijderen
  2. precies op DE dag kun jij er ook mee gaan starten... heel veel succes en plezier ermee
    enne je wat een toffe kleuren zo!! hij is goed gelukt ♥x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Is wel tof in elk geval dat spul van de casa.
    Ga ik ook es naar gaan kijken, voor je het weet ben je ook een hype begonnen daarmee :p

    Groetjes van An

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat heb je goed opgelost!
    Het is een mooie sjaal/col geworden!
    Heel veel haakplezier!
    Liefs Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  5. heel veel succes met het haakproject.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie sjaal!
    Ik kreeg vanochtend je kaartje, leuk, dankjewel!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie colsjaal en succes met het haakproject!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi gemeleerde wol (dat zie ik zelf ook graag).
    De kol valt inderdaad goed mee.

    Wel vreemd: zo een hoed
    en daaronder het begin van een lijf.
    Het lijkt alsof het gedragen wordt door een onzichtbaar iemand.

    en verder:
    de CAL,
    dat doet me helemaal denken aan Tim Roth in de serie "Lie to me". Kijk hier:
    http://stylefavor.com/lie-to-me/lie-to-me-tim-roth-wallpaper/
    In die serie heet hij "Cal" en de dochter en ik hebben elke aflevering gezien omdat hij zo geweldig goed in zijn rol zat. We zeiden dan tegen elkaar: "vanavond kijken we nog eens naar de Cal.
    dus kort samengevat: ik zal bij "de Cal" nooit of te nimmer aan een dekentje kunnen denken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat onzichtbaar iemand ben ik! Ik heb me weggegoogeldgoocheld! Zag je de gelijkenis niet? ;) Jouw Cal ken ik (nog) niet... ? Voor jou zal ik dan misschien over mijn "sprei" spreken! Om bij jou geen verwarring te zaaien! :-D

      Verwijderen
  9. Hij is fantastisch mooi van kleur die hals-schouderwarmer.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hier is hij ook af!
    De brief :-)
    Zet de pot thee maar klaar...8 kantjes volgeschreven.
    Met plezier gedaan.
    Lieve groeten van Katrien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oohhh leuk! Nu maak je me nieuwsgierig. Ik dacht al die Katrien is van de aardbol verdwenen. Fijn om weer iets van je te horen! Ik kijk uit naar je brief!
      Liefs

      Verwijderen

Een reactie posten

Fijn als je een reactie plaatst!
Ik lees ze met plezier!

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.